Kaks traditsioonilise meedia kanalit või väljaannet, millel on ka uue meedia väljund
Traditsiooniliselt peetakse meediakanaliteks trükimeediat, raadiot ja televisiooni. Kõik traditsioonilised meediakanalid ja väljaanded, millel on uue meedia väljund, näevad seal välja niipalju atraktiivsemad ja kättesaadavamad, et algse meediavormi kadumine tundub ainult aja küsimus.
Tuhat aastat tagasi kogunes muistne eestlane oma perega lõkke ümber asjadest rääkima. Mõisate ajal kogunes natuke uuem eestlane sama jutu ajamiseks külakõrtsi. 50 aastat tagasi oli enamuse kodude sotsiaalne fookus televiisor elutoas, kus koos perega saateid jälgiti. Kanaleid oli vähe aga igal kanalil oli väga palju vaatajaid. Tänapäeval on vastupidi - kanaleid on palju aga mõnel neist vaatajaid ainult käputäis. Igaüks võib vaadata mida iganes, kus iganes ja millal iganes. Kõik on on-demand.
Üks populaarsemaid saatevorme on podcast ehk taskuhääling. Sisuliselt on see asendanud raadios toimuvad jutusaated. Oluline vahe podcasti ja jutusaate vahel on see, et podcasti on võimalik pausile panna või kuulata ainult huvipakkuvaid teemasid. Kõige kuulsamaid podcaste külastavad ka kõige kuulsamad isiksused. Taskuhäälingut The Joe Rogan Experience on külastanud Elon Musk, Edward Snowden ja teised kuulsused.
Traditsiooniline raadios kõlanud muusika on tänapäeval asendunud heli striimimisega - Spotify, Apple Music, Soundcloud ja teised. Sarnaselt podcastidele saab striimimise keskkonnas kuulata just seda, mida soovid ja mitte sõltuda raadio muusikaprogrammi koostaja maitsest. Küll aga tuleb Spotify kasutamise eest tasuda kuus 5€, raadio kuulamiseks pead olema lihtsalt raadiojaama raadiuses. See-eest on kõik on-demand.
Kõik, mis on lihtsalt kättesaadav on noorema põlvkonna jaoks meelepärane. Infot ei minda lugema raamatust vaid pigem Wikipediast, ja uudised allikast, mis esimesena ette satub, seetõttu ei saa kunagi olla kindel info usaldusväärsuses. Kui traditsioonilisel ajalehel on väljakujunenud nimi, stiil ja maailmavaade, siis uue meedia “ajalehtedel” puudub igasugune credibility ja ei või kunagi kindel olla, et sulle ei söödeta ette kellegi kallutatud vaateid. Noorem põlvkond veedab enamuse ajast pigem arvuti kui televiisori ees.
Suur osa meelelahutussaateid, sporti ja uudised laetakse üles YouTube’i ja ei ole põhjust neid televiisori ette ootama minna. Ikka selleks, et kõik oleks on-demand.
Allikad (pildid):
https://www.marijuanamoment.net/elon-musk-thinks-cbd-is-fake-but-joe-rogan-teaches-him-a-lesson/
https://www.compareraja.in/blog/how-generations-have-changed-over-time/
Kommentaarid
Postita kommentaar