Figma on pilvepõhine disaini- ja prototüüpimise tööriist, mida kasutatakse kasutajaliidese (UI) ja kasutajakogemuse (UX) kujundamiseks. Aastal 2013 tõi Figma turule oma tööriistast esimese beta versiooni, mis disainerite kommuunis kohe palju positiivset vastukaja sai. Olen ise Figma andunud kasutaja ja sellepärast puudutab Figma ümber toimuv saaga mind isiklikult ja pakub mulle erilist huvi.
Populaarsusele aitas kaasa Figma iteratiivne arendusmudel ja pühendumus kuulata oma kasutajate tagasisidet. Figma lõi eraldi foorumi, et kasutajatele rohkem häält anda ja tööriist nende tahtmiste järgi välja kujuneks. Agiilsus, visioon, reageerimine kasutajate soovidele ja noored, andekad arendajad võimaldasid suhtelist väikesel tiimil sooritada lühikese ajaga peadpööritava tähelennu turul, mis oli juba niigi toodetest küllastunud.
Algusest peale on Figma pakkunud oma tootele freemium mudelit. See osutus üliedukaks, kuna enne tasulise versiooni ostmist meelitas tasuta versioon ligi väga suure kasutajate armee. See tähendab, et pidevalt meelitatakse juurde potentsiaalseid kliente, kes tulevikus tööriista täisversiooni eest on valmis maksma. See on pidevalt tõstnud brändi populaarsust ja potentsiaalselt ka kliendibaasi.
Figma tulevik saab olema põnev. 15. septembril 2022 teatas Adobe Figma ostmisest 20 miljardi dollari eest. Adobe on tuntud oma kallite hindade ja röövelliku litsentsipoliitika poolest ja see tegi temast Figma loojatele täieliku vastandi. Kommuun ootas kõige hullemat, kuid tänaseks pole nad oma plaani Figma osas avalikustanud. Vaatamata sellele, et Adobe on nüüd omanik jätkab Figma tegutsemist iseseisva üksusena säilitades oma kaubamärgi ja meeskonna. Milliseks kujuneb Figma turumudel Adobe kontrolli all näitab aeg. Ütleme nii, et ma pole mures, aga hinges on ärevus.
Allikad:
https://www.nasdaq.com/articles/does-the-purchase-of-figma-make-sense-for-adobe
Kommentaarid
Postita kommentaar